Forside   |  Oversigt   |  Få teksten læst højt   |  Tip en ven   |  Søg

Gode råd

Vi har samlet en række gode råd til dig, der er psykisk sårbar. De gode råd er ment som en guide for dig, der ønsker et hurtigt overblik. På de enkelte organisationers hjemmesider kan du læse mere og uddybende information.

Det er altafgørende at få hjælp, hvis du ikke har det godt. Hold fast i, at selv den mindste lille fremgang er et skridt i den rigtige retning. En hverdag med faste holdepunkter, der fungerer, er en god begyndelse. Og her kan du selv gøre meget.

Få struktur på din hverdag

Sæt nogle realistiske mål for dig selv hver dag. Lav for eksempel en liste, hvor du hver ugedag får lavet mindst én praktisk ting derhjemme. Ros dig selv, når dagen er omme.

Kom ud

Ingen får det bedre af at være alene. I hvert fald ikke hele dagen. Hvis du kan, så sørg for at komme ud af dit hjem. Gå en tur eller hvis du har kræfterne til det, så lav lidt motion.

Hav kontakt med andre

Lav en liste over 3-5 personer, som du har lyst til at snakke med. Prøv at kontakt mindst én af dem og lav en aftale med dem om, at de ringer til dig mindst et par gange om ugen. Det behøver ikke være lange samtaler. En kort samtale kan give masser af energi. Hold fast i dine venner og familie og sørg for, at I er sammen og gør de ting, I plejer at gøre i det omfang, du magter det.

Ungekompasset.dk  •  Østergade 5, 3. sal  •  1100 København K  •  Tlf. 50 846 846  • 
© Copyright 2011Disclaimer

www.ungekompasset.dk bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. www.ungekompasset.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies på www.ungekompasset.dk her --